måndag 9 februari 2009

Nytt år, Ny blogg, Nya läsare, Nya mål

Eftersom bloggen nyss startade så tänkte jag definera mitt nuläge gällande vikt, träning och kost samt beskriva mina nya mål med träningen.

Nulägesbeskrivning;

  • vikt 78,3 kg
  • bänkpress 35 kg
  • chins 0
  • dips 0
  • fettprocent 43,0 %
  • muskelprocent 23,4 %

Mål;

  • vikt 63,0 kg
  • bänkpress 50 kg
  • chins 3
  • dips 5
  • fettprocent 30 %
  • muskelprocent 35%

Några kompisar och jag har en lite tävling fram till den 5 juni då vi ska ha uppfyllt dessa mål, dock är vissa av målen relativt orealistiska, som vikt, muskel och fettprocent. Dock skall styrketräningsmålen uppnås, samt att jag vill uppnå ett konditionsmål på 1 mils löpning under 60 min. Mitt största mål är däremot att hålla mig frisk och slippa bli sjuk så jag inte kan träna på x månader. alltså mål nr 1 god hälsa. Hoppas att några av er blir både taggade och inspirerade av mina mål, det är det dom hjälper mig med.

För att uppnå mina mål styrketränar jag samt kör olika former av konditionsträning, då jag gärna tröttnar på konditionsträning som är likadan. Till min hjälp i gymet har jag min PT som sporrar mig och taggar mig och får mig att ta i utöver det vanliga. Han är grym på att få mig taggad och vilja kämpa ännu hårdare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar